Vragen over de app

  • Waarom wordt mijn ICS-2000 niet gevonden tijdens het registreren?
    Controleer of de ICS-2000 zich in hetzelfde netwerk bevindt als de smartphone/tablet. Probeer nogmaals de ICS-2000 te registreren. Mocht dit niet lukken, dan kunt u kiezen voor "handmatig" verbinden zoals beschreven in de handleiding.
    Hoe behulpzaam was dit?

  • Waarom kan ik bij de ICS-2000 niet inloggen met mijn ICS-1000 account?
    Voor het gebruik van de ICS-2000 heeft u een apart account nodig. Die krijgt u door de installatie stappen te volgen in de handleiding van de ICS-2000. Als u de App wilt gebruiken met uw ICS-1000, klik dan eerst het plaatje aan van de ICS-1000.
    Hoe behulpzaam was dit?

  • Kan ik meerdere ICS-2000 registreren met hetzelfde e-mail adres?
    Voor iedere ICS-2000 is een apart e-mail adres nodig om te registreren. Het is op dit moment nog niet mogelijk om 1 e-mail adres te gebruiken voor meedere ICS-2000.
    Hoe behulpzaam was dit?

  • Kan ik mijn gekoppelde ontvangers van de ICS-1000 overzetten naar de ICS-2000?
    Dit is mogelijk. Open de App met uw ICS-1000 op een andere smartphone/tablet dan waar u de ICS-2000 App open heeft. Volg stap 14 in de bijgeleverde handleiding van de ICS-2000. Wanneer het dialoog verschijnt om het signaal van een zender te klonen geeft u een AAN signaal in uw ICS-1000 App van de ontvanger die u wilt overzetten naar de ICS-2000. Herhaal deze stappen voor andere ontvangers die u ook wilt overzetten.
    Hoe behulpzaam was dit?

  • Ik krijg een foutmelding bij het toevoegen van een kamer/apparaat/timer of regel
    1. Controleer of de netwerkkabel is verbonden met de modem/router en de control station
    2. Controleer of the stroomadapter is verbonden met het stopcontact en de control station
    3. Druk de netwerkkabel en de stroomkabel stevig in de control station en de modem/router
    4. Verbind de control station direct aan de modem
    5. Ontkoppel en de verbind de stroom adapter opnieuw
    6. Controleer of uw internet actief is
    Hoe behulpzaam was dit?

  • Kan ik de instellingen van mijn ICS-1000 overzetten naar de ICS-2000
    Het is helaas niet mogelijk de instellingen van de ICS-1000 over te zetten naar de ICS-2000 omdat dit los van elkaar werkende systemen zijn. U kunt wel een signaal vanuit de ICS-1000 naar de ICS-2000 clonen, zodat u het inleerproces (opnieuw verbinden) niet opnieuw hoeft te doen.
    Hoe behulpzaam was dit?

  • Ik kan de app niet vinden/downloaden, wat nu?

    Om uw Octopus control station met uw smartphone of tablet te kunnen aansturen is er een gratis te downloaden app beschikbaar voor iPhone, iPad en Android smartphone/tablet. Door hieronder op de door u gebruikte tablet/smartphone te klikken opent u de link naar onze app, om deze te downloaden:

    Applicatie vanuit de Apple Store - Voor uw iOS device(s)

    Applicatie uit de Google Play store - Voor uw Android device(s)

    Hoe behulpzaam was dit?

  • Ik ben mijn inlogcode vergeten, wat nu?
    Ga naar /www.klikaanklikuit.nl/wachtwoord-vergeten om uw wachtwoord te resetten.
    Hoe behulpzaam was dit?

  • Hoe pas ik mijn ruimtes aan?
    Wanneer u een ruimte wilt aanpassen leest u hieronder hoe u te werk dient te gaan.


    Smartphone of tablet:
    Druk in het ""Home"" menu op de ""Pas aan"" toets linksboven.
    - U kunt nu de naam wijzigen door op de bestaande naam te klikken
    - U kunt een ruimte verwijderen door op de rode cirkel voor de ruimte te klikken en het verwijderen te bevestigen
    - U kunt de volgorde wijzigen door op het symbool rechts naast de kamer naam te drukken. Na aanpassing drukt u op OK (Android) of Gereed (iOS)


    Via de Klikaanklikuit website (mijn ICS): Druk op ""Ruimtes"", waardoor het menu om ruimtes aan te passen wordt geopend. U kunt nu de naam van een ruimte wijzigen door een ruimte te selecteren en in het vak nieuwe naam, een nieuwe naam in te geven. Om deze aanpassing door te voeren klikt u rechtsboven op de knop ""Opslaan + Tonen"".
    Hoe behulpzaam was dit?

  • Hoe pas ik mijn apparaten aan?
    Wanneer u een apparaat wilt aanpassen leest u hieronder hoe u te werk dient te gaan.


    Smartphone/tablet:
    Ga naar de ruimte waarin het betreffende apparaat zich bevindt en druk op de ""Pas aan"" toets linksboven.
    - U kunt nu de naam wijzigen door op de bestaande naam te klikken
    - U kunt een apparaat verwijderen door op de rode cirkel voor de ruimte te klikken.
    - U kunt de volgorde wijzigen door op het symbool rechts naast de apparaat naam te drukken.
    - Om het apparaat type te wijzigen dient u het apparaat eerst te verwijderen en vervolgens opnieuw aan te melden.


    Via de Klikaanklikuit website (mijn ICS):
    Druk op ""Apparaten"", waardoor het menu om apparaten aan te passen wordt geopend. U kunt nu de naam van een apparaat wijzigen door de ruimte te selecteren waarin het apparaat zich bevindt te selecteren. Vervolgens geeft u in het vak nieuwe naam, een nieuwe naam in. Tevens kunt u het type product hier naar wens aanpassen.
    Om deze aanpassing door te voeren klikt u rechtsboven op de knop ""Opslaan + Tonen"".
    Hoe behulpzaam was dit?

  • Mijn Zon op/onder timer speelt niet af
    Vermoedelijk speelt de timer wel af, maar op een andere tijd dan u verwacht. U kunt op onderstaande link de ‘dusk’ en ‘dawn’ tijden zien van uw locatie. Deze tijd houdt de Internet Control Station aan. Mocht dat niet naar wens zijn kunt u deze naar wens aanpassen met 30 minuten; www.suncalc.net
    Hoe behulpzaam was dit?

  • Schakelen via de app gaat erg traag, hoe kan ik dit verhelpen?
    Allereerst zou u de knop bij schakel via externe verbinding en gebruik wifi om locatie te bepalen uit moeten zetten. Ga dan in de app naar ‘settings’ gaan en druk vervolgens op ‘sla Wifi netwerk op al Thuis netwerk’.
    Mocht dit nog niet werken kunt u de ICS-1000 +/- 20 seconden van de stroom halen en deze weer terug te hangen.
    note: Het zou kunnen zijn dat tijdens één van deze handelingen 'APP LINK' op het schermpje van de ICS-1000 komt te staan. U dient hier dan op YES te drukken.


    Mocht u nog steeds problemen ondervinden, dan kan het zijn dat u 2 routers in uw netwerk heeft die IP adressen uitdelen. Test dit door uw 2de router uit uw netwerk te verwijderen. Neem contact op met uw internet provider om dit op te lossen.
    Hoe behulpzaam was dit?

Even wachten...